What's The Weirdest Name You've Heard A Patient Name Her Baby? - page 243

Hi, I was wondering about some of those weird names that you've probably encountered in L&D and PP. I remember when I had my maternity rotation a couple of weeks ago, one of the nurses said she... Read More

  1. by   rn/writer
    Florida Friebus was an actress who played Mrs. Bakerman on the Bob Newhart show.

    Then there is Queen Latifah. Her real name is Dana Owens, but she goes by Queen now.

    Poet and musician Eric Reed Boucher changed his name to Jello Biafra because he liked the way it sounded.
    Last edit by rn/writer on Aug 8, '11
  2. by   No Stars In My Eyes
    JELLO BIAFRA?!!!! HA-HA-HA-HAAaaaaa! HE 'thought it sounded GOOD? HA-hahahahahaaa!
  3. by   Dark Avenger
    baby girl named Hades...
  4. by   rn/writer
    I knew someone who wanted to someday name a daughter Jezebel. Fortunately, he outgrew the idea.
  5. by   33-weeker
    Quote from TiffyRN
    Florida was one main characters in the 1970's sit-com "Good Times".
    Yup. Exactly what I was thinking. 'Florida Evans'
    I've always liked the name, too. Probably because I liked her character so much.
  6. by   mistyvenne
    cash deville (boy)
  7. by   NightNurse66
    My grandfather's name is Bienvenido (welcome in spanish). He named my father Bienvenido as well so my dad's name is Welcome Junior hahaha.

    My mother's bestfriend's mother's name is Bienvenida.. we call her Mama Bien.. LOL
  8. by   CuteRN2011
    Quote from JenTheRN
    Ooh I have one to add! Not at our hospital but close by: a baby girl named Leeloo. I'm assuming that it's after the character in The Fifth Element.


    Yes! lee loo dallas multipass!! lmao ^_^
  9. by   SaraRN10
    Strangest name I've encountered is "Klamideyah" (yeah, like the STD). Why are parents so cruel!?
  10. by   egglady
    Not that I am bored or anything, but..... Placenta, The jello kids, Nosmoking, Female, Vagina, and Shithead were all mentioned in the first few pages of this thread in 2002!!! They should all be at least 9 years old by now!!!
  11. by   Cindy_A
    Quote from SaraRN10
    Strangest name I've encountered is "Klamideyah" (yeah, like the STD). Why are parents so cruel!?
    I don't think they are so much cruel as they are ignorant.
  12. by   cnmbfa
    I am NOT kidding: Meconium. Mom was insistent on it, even put it on the birth certificate application. Finally, the nurses decided that they had an absolute duty to the little girl to explain to her Mom what meconium is, and to beg her to pick something else. Luckily, she did.
  13. by   kellie0924
    Once saw a pt name her daughter Nspire (first name) Adream (middle).

close