LPN Entrance Exam - page 2

Hi guys! I am taking the entrance exam for the LPN program at ES BOCES in 11 days. I have been studying a lot but I'm still really nervous about the math section. Can anyone give me some examples of what types of questions will... Read More

  1. 1
    I bought two TEAS V study guides and there are no questions even close to those. Thank goodness! I did see the same questions listed on a TEAS V practice question web page and threw my hands in the air, I have no clue how to do any of that! LOL You will be fine. I bet if you go through a study guide you will feel much more confident.
    loveoverpride likes this.

    Get the hottest topics every week!

    Subscribe to our free Nursing Insights: Student Edition newsletter.

  2. 0
    You guys really are the best, thank you so much! I'm slightly less nervous now =) I bought a teas study guide (it has 5 different tests in it & it shows you how to break down the answers and the questions etc) I'm also doing the khan academy you tube thing to try & brush up on some stuff lol & omg I thought I was the only one!! I looked at the teas v practice questions on the web page too & I thought I was gonna pass out! I never felt more "dumb" in terms of mathematics then at that moment it was all greek to me! haha
  3. 0
    Thank you everyone again =) I really appreciate it =)
  4. 2
    I didn't take the TEAS but I took the HESI, and I worked myself up for nothing, I rushed threw it within 30 minutes (the clock was set to the wrong time and I thought I only had 30min. left to test, wasn't exactly the most relaxing time that's for sure) and I passed it with flying colors.. Just brush up on basic math a lot of fractions!!! I know its easier said then done but don't stress out!! I prayed on my way there (which isn't unusual lol) I actually forgot to put the car in park, and when I went to pay I just handed the lady all of my money because I couldn't count it and was shaking so much.. but once I sat down, by the grace of God I was suddenly really calm!
    manique and loveoverpride like this.
  5. 1
    I passed guys! 90 in reading and 80 in math! My interview is set for April 26. Any advice? What do I need to take? Thanks for everything!
    loveoverpride likes this.
  6. 1
    Aww yay! Congrats! both of you! (stethoscopes&scrubs, I'm pretty certain that's how I'll be too, except knowing be I'll somehow park in front of a hill or something & it will inevitably go rolling down! haha)
    Stethoscopes&Scrubs likes this.
  7. 0
    & I just realized my test is in a little over a week...ahhhhhhhhhh!!!
  8. 1
    Mine is the 11th, I am already starting to flip out.
    loveoverpride likes this.
  9. 1
    Oh man, I was soooo close to scheduling the 11th too,lol but at the last min, I just went w/ the 6th. I def wish I choose the 11th now lol. I'm grateful for any extra time at this point haha
    HeatherMax likes this.
  10. 2
    LoveoverPride* hahaha I was a nervous mess that's for sure! Good Luck let us know how it goes
    loveoverpride and HeatherMax like this.


Nursing Jobs in every specialty and state. Visit today and Create Job Alerts, Manage Your Resume, and Apply for Jobs.

A Big Thank You To Our Sponsors
Top