Syringes and needles

  1. ok, I know how syringes are made (either extruded or molded plastic, probably both...)


    (dont mind me, I'm thinking deep)

    how do they get the holes in the needles?
  2. 14 Comments

  3. by   boggle
    Now that's going to keep me up tonight! Yeti, I haven't a clue.
  4. by   CashewLPN
    hmm... the debate has plagued me for years!!!
    any info would be great!
  5. by   Sleepyeyes
    hmmmm.....good question....

    when d'ja have time to think of it?????
  6. by   CashewLPN
    I was looking at a 25g needle... and wondering, is it drilled through, but, the hole is smooth, so thats probably not it...

    plus, would need a really small drill...

    but, it can be stretched from a larger piece of tubing, but, then you'd have a certain degree of occlusion from where the metal hits together sometimes... plus, you'd have bent pieces, as 25 g is very very small...

    so, I dunno...
  7. by   Sleepyeyes
    oh sheesh, now ya got me goin'.... LOL
  8. by   Sleepyeyes
  9. by   Sleepyeyes
  10. by   2ndCareerRN
    I believe most (if not all) hypodermic needles are made from stainless steel tubing that is cut to size and then sharpened. Then it gets bonded to the plastic hub.

    And how is tubing made, you ask?

  11. by   CashewLPN
  12. by   KRVRN
    AND for that matter...

    How do they make those holiday cookies that come packaged in a tube that have the cute holiday pictures perfectly formed along the entire length of the cookie dough in the very middle? I think Pillsbury makes them. Y'all know the ones I mean?

    Same space-age technology I bet!
  13. by   CashewLPN
    ooh.. that I know... first they make the colored part layering the colors to form the thingie... then, they cover w/ the other dough, then stretch and smooth

    I think...
  14. by   Agnus
    Did you stay up all night thinking up this one. You hurt my already feeble brain. :chuckle